معضل اعتياد با تصميمات سطحي قابل حل نيست
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
معضل اعتياد با تصميمات سطحي قابل حل نيست
نوشته شده در پنج شنبه 10 اسفند 1398
بازدید : 332
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
معضل اعتياد با تصميمات سطحي قابل حل نيست
گروه اجتماعي-عضو کميسيون اجتماعي مجلس از ارائه پيشنهاد تشکيل کميته‌اي از مسئولان ارشد نظام براي حل معضل اعتياد در اين کميسيون خبر داد وگفت: معضل اعتياد مسئله‌اي نيست که با تصميمات سطحي بتوان راه‌حل قاطعي براي آن يافت.

به گزارش پايگاه خبري پليس،محسن عليمرداني، با بيان اينکه معضل اعتياد بايد ريشه‌اي حل شود، افزود: معضل اعتياد مسئله‌اي نيست که با تصميمات سطحي و برنامه‌هاي موردي بتوان راهکار و راه‌حل قاطعي براي آن يافت.

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي، افزود: يکي از پيامد‌هاي مهم اعتياد، تحميل هزينه‌هاي سرسام آور بر خانوار و در نتيجه کشور است که اگر در اين زمينه اقدامي عاجل صورت نگيرد، ممکن است در آينده با بحران اعتياد روبرو شويم.

وي يادآور شد: مسئله ريشه‌کن کردن اعتياد در کشور، بايد همچون حل مشکلات اقتصادي و بيکاري در اولويت‌هاي نظام قرار گيرد و همانطور که شاهد جلسات سران قوا براي حل معضلات اقتصادي هستيم، اميد مي‌رود که در اين زمينه نيز پيگيري‌هاي لازم انجام شود.

عليمرداني تاکيد کرد: به نظر مي‌رسد بحث اعتياد به مراتب آثار و پيامد‌هاي خطرناک‌تري از ساير ناهنجاري‌ها نظير مفاسد اقتصادي براي جامعه به همراه داشته باشد، زيرا اعتياد بصورت مستقيم با سلامت افراد سر وکار دارد.

وي با توجه به تجهيز دستگاه‌هاي ذيربط براي سرپناه دادن به معتادان کارتن خواب با توجه شروع فضل سرما، به خانه ملت گفت:اگر در زمينه پيشگيري و حل بنيادي مسئله اعتياد راهکار‌هاي لازم پيگيري و اجرا نشود، هر ساله هر چه بر اقدامات اينچنيني نيز بيفزاييم، مشکلات افزايش تصاعدي خواهند يافت و چنين اقداماتي تنها مي‌تواند به مثابه مسکن‌هاي(آرام‌بخش) موقتي باشند.

نماينده مردم زنجان با انتقاد از غيرمنسجم عمل کردن مسئولان در زمينه کاهش اعتياد در جامعه، تاکيد کرد: در حال حاضر اعتياد در جامعه از مواد سنتي به سوي استعمال مواد صنعتي در حال حرکت است که ضرر چنين پديده‌اي براي جامعه به مراتب بالاتر، خطرناک‌تر و عميق‌تر خواهد بود.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، گفت: مواد صنعتي نظير شيشه و کراک به مراتب خطرات زيانبار‌تري را براي جامعه به همراه خواهند داشت وروز به روز ابعاد، آثار و پيامد‌هاي زيانبار اين مواد، بيشتر در آسيب‌ها و ناهنجاري‌هاي اجتماعي قابل مشاهده است.

 




:: برچسب‌ها: معضل اعتياد ,



مطالب مرتبط با این پست
.